TERAPIA BIOFEEDBACK


Od naszego mózgu oczekuje się rzeczy niezwykłych, ale tak naprawdę on sam już jest niezwykły. Ludzie wykorzystują bardzo niewielką cząstkę jego możliwości. Za pomocą biofeedbacku właśnie uczymy się używać własnego umysłu.

 

dr Michaela Pakszysz EEG Instytut.

 

W naszej działalności terapeutycznej stosujemy także trening mózgu metodą Biofeedback.

Jest to nowoczesna metoda neurotechnologii opracowana przez naukowców z Ośrodka Szkolenia Astronautów NASA, która pozwala na doskonalenie ludzkiego umysłu oraz zwiększanie jego efektywności.

Terapia z wykorzystaniem EEG Biofeedback polega na nieinwazyjnym wzmacnianiu pożądanych fal mózgowych i hamowaniu fal niepożądanych.

 

Zaburzenia procesu uczenia się tj. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia występują coraz częściej wśród dzieci. Biofeedback powoduje poprawę funkcji mózgu – polepszają się funkcje poznawcze, ustępują zaburzenia snu, polepsza się samopoczucie, obniża poziom stresu a także zmniejsza się znacznie nadpobudliwość psychoruchowa. Badania naukowe wykazały 94-98% skuteczności w poprawie koncentracji uwagi, w innych zaburzeniach wyniki od 60-75%.

 

Pracujemy na najnowocześniejszym systemie Biograph Infiniti firmy Thought Technology dostarczonym przez firmę Biomed a zakup sprzętu umożliwiły środki uzyskane z organu prowadzącego tj. Starostwa Powiatowego w Oławie.

 

LOKALNY PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH „RÓWNE SZANSE DROGĄ DO SUKCESU”. SPECJALISTYCZNE ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE „WYKORZYSTAJ SWOJE MOŻLIWOŚCI”.


Nasza Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna od roku szkonego 2009/2010 bierze udział w projekcie unijnym w ramach lokalnego programu wyrównywania szans edukacyjnych

„Równe szanse drogą do sukcesu”, umożliwiając uczniom szkół prowadzonych przez Powiat Oławski dostęp do specjalistycznej pomocy psychologicznej i pedagogicznej.

 

Głównym celem programu jest: wyrównywanie deficytów percepcyjnych, niwelowanie braków wynikających z zaniedbań edukacyjnych i wychowawczych młodzieży a także przeciwdziałanie pogłębianiu się niepowodzeń szkolnych oraz rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych i poznawczych u uczniów prowadzące do wzrostu poczucia własnej wartości, uzyskania umiejętności wyrażania emocji i nazywania uczuć a także radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych.

 

Ze względu na specyfikę problemów przyjętych do realizacji w programie (edukacyjne, wychowawcze, emocjonalne) zajęcia z uczniami prowadzone są indywidualnie lub w formie tzw. „małych grup”. Dbając o miłą i dobrą atmosferę w trakcie pracy z uczniami, staramy się łączyć zajęcia z poczęstunkiem tj. herbatą i ciastkiem.

 

OFERTA :

 

  • metody skutecznego uczenia się z treningiem Biofeedback.

 

  • zajęcia rozwijające umiejętności komunikacyjno – językowe.

 

  • trening umiejętności społecznych.

 

  • stymulowanie aktywności twórczej.

 

  • pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych.

 


W roku szkolnym 2010/2011 zrealizowano blisko 100 godzin dodatkowych zajęć z uczniami, które w głównej mierze ukierunkowane były na pomoc w nauce, niwelowanie zaległości edukacyjnych, usprawnianie procesów poznawczych (koncentracja uwagi, spostrzegawczość, pamięć) przy wykorzystaniu, między innymi sesji treningowych metodą EEG Biofeedback.